Van Rio naar Pantanal - Reisverslag uit Pantanal, Brazilië van Onno Goedhart - WaarBenJij.nu Van Rio naar Pantanal - Reisverslag uit Pantanal, Brazilië van Onno Goedhart - WaarBenJij.nu

Van Rio naar Pantanal

Door: Daan en Onno

Blijf op de hoogte en volg Onno

13 Mei 2014 | Brazilië, Pantanal

Zooooh het is al weer een tijdje geleden dat we wat van ons hebben laten horen. We hebben het ook zo druk!! Inmiddels zijn we Brazilië al uit en hebben we Bolivia ook al doorkruist! We zijn ons nu geestelijk aan het voorbereiden voor de wandeltocht door de Andes naar MACHU PICCHU in Peru. 5 dagen wandelen startende op 1 juli ........

Dus waar waren we :S

Dinsdag 13 mei, Paraguay
Onno wilde heel graag Daan Rio laten zien. Onno is hier in het verleden al een aantal keer geweest en wilde ook graag terug. Zo gezegt zo gedaan. Wij naar het busstation in Puerto Iquazu voor een ticket naar Rio. Bleek dus dat de tickets de helft goedkoper waren in Paraguay dan in Brazil en Argentinie. Wij de volgende dag met de taxi, toch net iets makkelijker de grens over steken, dan met de bus. 30 uur later en een aantal stempels in het paspoort rijker, waren we in Rio de Janeiro!

Dinsdag 14-19 mei, Rio de Janeiro
In Rio hebben we naast een aantal dagen gerelaxed ook natuurlijk de touristische plekken opgezocht. Copacabana waar we een Caipirinha hebben gedronken; het Jezus beeld waar we uitzicht over heel Rio hadden; de suikerberg waar we heerlijk hebben genoten van de zonsondergang (samen met nog duizend andere touristen); en we zijn naar een voetbal wedstrijd in het Maracana stadion geweest, daar waar op 13 juli Nederland de finale speelt :D.

Na de drukte in Rio besloten we maar ff echt te gaan relaxen op Ilha Grande, een groot eiland voor de kust van Rio. Nou deze dagen waren echt fantastisch. Het spannenste wat we hier hebben meegemaakt is dat Daan bijna met haar blote voeten op een 2 meter lange slang is gaan staan..... Welke er voor zorgde dat onze terugreis door het regenwoud geen 2 uur duurde maar 3 kwartier. Hollen op die slippers, wat een dolle bende :)

Na dit prachtige eiland besloten we de Pantanal op te zoeken, dit keer iets sneller met het vliegtuig ;).

26 mei tot 5 juni, Pantanal en 'omgeving'
De Pantanal ligt op de grens van Brazilië, Bolivia en Paraguay. De pantanal is het grootste draslandgebeid ter wereld en bestrijkt ongeveer 150.000 km2. Een bezoekje waard leek ons zo. Wij wilden de Pantanal vanuit Brazilië bezoeken en hadden daarom onze vlucht naar Campo Grande geboekt. Daar aangekomen bleek al snel dat we beter via Bonito een trip daarnaar toe konden boeken. Dus dan maar naar Bonito, dat is het mooie van zo lang reizen hè, het lag niet in de planning maar zeker wel de moeite waard om te bezoeken. In Bonito hebben we dan ook in de Rio de Prata gesnorkeld. Gesnorkeld...... ja gesnorkeld, die rivier (Rio) is zoooo kristal helder dat je soms wel (voor het gevoel) 50 meter ver kon kijken. Zie verder de fotos voor de familie van de .....;). Onno kon het niet laten en heeft diezelfde dag nog in het Lago de Misteriosa gedoken. Dit was een grot midden in het woud welke in ieder geval 210 meter diep is en waarvan de rest nog niet ontdekt is. Helaas zag Daan het grot avontuur niet zitten maar de volgende duik gaat ze zeker mee.

In de Pantanal hebben we 3 dagen aan de rand van een rivier gekampeerd. Elke ochtend werden we aangestaard door kaaimannen en elke avond werden we lek geprikt door muggen :(. Onno bleek toen we weer uit de wetlanden waren 38 beten op zijn linker hand en 42 beten om zijn rechter hand te hebben.... Jeuken dokter!!! De pantanal hebben we op verschillende manieren verkend: te boot, te voet, te 4x4 truck en te paard. ECHT FANTASTISCH vooral tot je heupen aan toe in het water lopen met de gedachten dat er kaaimannen, piranhas en anaconda's op de loer liggen. Een hele ervaring rijker!

Vanuit hier zijn we via Corumba, Bolivia ingedoken. Hierover snel meer!!

• 01 Juli 2014 - 06:48

Onno Goedhart:

Luitjes,

we hebben 30 foto's geupload maar hier worden er maar 20 getoond. Klik ff op "Ga naar het overzicht" vlak hierboven of "Foto's" aan de linker kant. Sorry!!

Kus Daan en Onno

• 01 Juli 2014 - 08:58

Mama En Papa:

Lieve toppers,
    We zijn zo blij met jullie leuke verslag en jullie prachtige foto's !!!
    Nu eerst lekker wandelen !!! succes !!!
    Dikke kus mama en papa XXX

• 01 Juli 2014 - 09:15

Jose En Fam.:

Fijn om weer wat te horen van jullie. Als ik dit zo lees, hebben jullie vakantie nodig als jullie weer terug zijn om uit te rusten.
    Veel wandelplezier.
    Groetjes Jose

• 01 Juli 2014 - 13:32

Pap En Mam:

Hallo lieverds,

We zijn blij met jullie mooie verhaal en prachtige foto's geweldig!!
    Nu op naar Machu Picchu!
    Rustig aan en ga er van genieten!!!
    Dikke kus en knuffels pap en mam

• 01 Juli 2014 - 17:24

Michel:

mooie foto's weer en leuk verhaal

geniet er maar lekker van hoor

xx
    Michel

• 02 Juli 2014 - 09:00

Oma:

was blij weer wat van jullie te horen, jullie genieten wel maar het lijkt mij wel erg vermoeiend,mooie foto
    s met een dikke kus oma

• 08 Juli 2014 - 14:38

Casper:

Baardje ziet er al goed uit Onno :-)