Puerto Natales - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Onno Goedhart - WaarBenJij.nu Puerto Natales - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Onno Goedhart - WaarBenJij.nu

Puerto Natales

Door: Daan en Onno

Blijf op de hoogte en volg Onno

29 April 2014 | Chili, Puerto Natales

Zondag 27 april, puerto Natales
Vandaag weer vroeg op. We pakken de bus naar Puerto Natales, terug naar Chili. Eenmaal aangekomen bij de grens moeten al onze tassen er weer uit. Iedereen wordt gecontroleerd. Tis even spannend. We vragen ons af of de boodschappen die we nog over hebben wel mee de grens over krijgen. De boter en de kaas mogen mee gelukkig ha. Maar het fruit en de eieren moeten we inleveren, dom, dat zagen we wel aankomen maar even niet bij nagedacht. Verder verloopt alles heel soepeltjes en voor we het weten staan we alweer met onze kont in Chili. Daar waar we met de boot zouden eindigen, rijden we nu met de bus Puerto Natales binnen. Anders dan de meeste andere stadjes die we gezien hebben ziet Puerto Natales er verweert en vervallen uit. Nu geen houten hutjes maar golfplaten huisjes.

Vanuit hier kan je gemakkelijk het Nationaal park Torres Del Pain bezoeken. Ook dit park staat op de Werelderfgoedlijst van Unesco. Met zijn meer dan 2000m hoge torens (bergketen) domineert hij het hele landschap. Het schijnt 1 van de mooiste parken van heel Zuid Amerika te zijn. Dus wij op tour de volgende dag. De hele dag zijn we rond gereden. De gids laat ons de mooiste plekjes en vergezichten zien.

Eerst gaan we naar een grot. Hij is nog niet zo lang geleden ondekt en ze houden hier dan ook nog steeds opgravingen. 1 van de dingen die ze hier veel vinden zijn de overblijfselen van de Sabeltandtijger. Heel interessant. Die beesten die we kennen van ice age jongens:-) kwamen hier dus voor ha. We hebben een super leuke gids en met veel passie verteld hij ons over de flora en fauna. Dan slaat het weer om. Het begint te regenen en het wordt koud. Snel duiken we een restaurantje in en bestellen een verse kop warme chocolademelk. Maar de regen houd aan en we moeten verder. Gauw hijsen we ons in ons regenpak. De gids brengt ons naar een prachtige waterval. Ik weet niet wat het is met watervallen maar ze hebben zo' n aantrekkingskracht op ons:-) al dat donder en geweld. Echt super, en dan die inmense bergen op de achtergrond. WOW. Daarna rijden we door naar een soort....ja, zwarte zandvlakte lijkt het en hier zouden we uitzicht hebben op een gletsjer maar het regent te hard en de wolken hangen te laag dus meer dan dat zien we eigenlijk niet. Ja een paar enorme ijsschotsen drijven er in het water ook leuk. Maar ondanks de regen mag het de pret niet bederven, het blijft mooi! Ook komen hier hele groepen wilde lama' s voor. De Guanaco. Je kan ze tot heel dichtbij benaderen. Maar pas op, ze kunnen spugen en dat schijnt nog al te stinken:-) Al met al weer een super mooie ervaring rijker.

• 18 Mei 2014 - 08:08

Mama En Papa:

Lieve toppers,
    ondanks de regen toch genieten ! Wat een prachtige waterval.
    veel liefs ! Us

• 18 Mei 2014 - 11:50

Pap En Mam:

Hallo lieverds,

We zien jullie genieten, ook al is het koud en regent het.
    Wat weer een mooie ervaring!
    Hele mooie foto's!
    Dikke kus! pap en mam

• 18 Mei 2014 - 12:44

Jose En Fam.:

Het kan niet altijd mooi weer zijn, maar jullie zijn echter Nederlanders dat zijn jullie wel gewend.