Melbourne and TGOR - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Onno Goedhart - WaarBenJij.nu Melbourne and TGOR - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Onno Goedhart - WaarBenJij.nu

Melbourne and TGOR

Door: daanenonno

Blijf op de hoogte en volg Onno

03 November 2010 | Australië, Melbourne

Na ruim 5 en een half uur in de trein te hebben gezeten van Wagga Wagga naar Melbourne kwam Rob ons ophalen. De treinreis was iets te warm, de airco had het begeven…
Rob (achterneef van Onno) bracht ons naar zijn huis. Na wat bijgepraat te hebben en onze eerste home made Australian voedsel, zijn we vroeg op bed gegaan om vervolgens de zaterdag op tijd naar The Great Ocean Road (TGOR) te gaan. TGOR is tja wat moet je er van zeggen, een enorm lange kust lijn waar Daan om de 5 minuten zei, ohw Onno owh Onno… …. Wat is het hier mooi (zie foto’s :)). Die dag zijn we naar een waterval geweest waar de jongens Rube en een kameraad zijn gaan zwemmen en wij lekker hebben gerelaxt.
Rob en Meita hadden een huisje gehuurd in de bergen met een uitzicht over de kust (ohw Onno). Zondag’s zijn we samen met Rob verder de TGOR op gereden, dit tot aan de London Bridge en de 12 (of 7) apostelen, er zijn er namelijk een aantal ingestort in de loop van de jaren. Deze tocht hebben we even lichtelijk over gedaan met behulp van een helikopter, hoe vet is dat!!! Op de weg terug naar het huisje zijn we een natuurpark ingegaan waar we weer een aantal Kaola’s hebben gezien. Dit keer lekker wandelend over de straat waar hij vervolgens op zijn gemak een boom in klom. Daan: ohw Onno wat is ie mooi ik wil hem aaien, Onno: nou doe dat maar ff niet met die nagels van 8 centimeter lang.
Maandag’s zijn we op ons gemak terug gereden naar de big city Melbourne waar Meita wederom overheerlijk voor ons had gekookt.
Dinsdag’s zijn we met de tram naar het centrum gegaan waar we voor ons gevoel iedere keer dezelfde straat hebben bewandeld. Maar nee hoe groot die stad is, is echt niet normaal.
En op de woensdag zijn we gaan SHOPPEN hoehoe …….
Op de donderdag begon de eerste reeks van heel en heel vroeg opstaan, onze wekker ging om 5 uur om om 7 uur het vliegtuig te pakken.

• 03 November 2010 - 06:36

MAMA:

ohw Onno, ohw Daan
    wat genieten jullie van alles en wat een prachtig land is het niet waar !!! Dikke kus MAPA

• 03 November 2010 - 07:23

Hello Onno& Daan,:

Als ik dat weer zie wil ik ook weer terug. Is er niet een baantje als buschauffeur of zo?

Have a lot of fun and be careful.

Een dikke knuffel, papa

• 03 November 2010 - 10:48

Rens & Lodewijk:

Hey lucky lucky lucky lucky BASTARDS!!!!!!!

hahahahaha WOW heeeeeej ik was bijna vergeten hoe ontzettend mooi het daar ook al weer was. En dan ook nog met de helicopter erover?! GEMEEEEEEEEN hahaha maar het is jullie gegunt hoor :-)

Die foto van Onno met Mark...pfff traaaaaaaaaaaaaanen, echt waar, onwijs bedankt!! Die komt echt wel boven mijn bed :-D

En euhm jullie eerste Australian Homemade food pas in Melbourne mogen nuttigen? Heeft Herman jullie niet laten genieten van zijn briljante magnetron -maaltijd kunsten?! Of Tante Coba van haar oer Hollandse creativiteit(inclusief voorgeschilde aardappels uit een potje)woehahahahaha

En dan die Koala, pfff anders wandelt er gewoon ff een rustig de straat over voor jullie...net alsof mensen dat dagelijks meemaken daar :-s jullie treffen het wel hoor!

En die Ohw Onno, ohw Onno tijdens TGOR....was dat omdat Daan het zo ontzettend mooi vond of omdat ze de weg gewoon zoooooo ontzettend eng vond met al die scherpe bochten vlakbij de afgrond?! hahahaha

Een beter verjaardags cadeau kun je je toch niet wensen, Daan?! Waar gaan jullie het eigenlijk vieren zondag? :-)

Wij gaan goed hier hoor...druk aan de studie...nog een half verslag en een presentatie en dan ik het weer heel even klaar. Verder hebben julie een mooie nieuwe CV die het tot nu toe nog perfect doet....plus een thermostaat die ik tenminste ook begrijp, hahaha gewoooooooon draaien!! hihihihi

Blijven genieten!!!

Dikke Kus!

ps. laten jullie nog ff weten wanneer jullie precies naar Magnetic Island gaan? :-)

• 03 November 2010 - 12:38

Pap En Mam:

jeeeetje wat beleven jullie allemaal, de ene foto nog mooier dan de andere!!
    Wat een mooi land.
    Geniet er van!!!

Dikke kus,

pap en mam.

• 04 November 2010 - 06:54

Debbie:

Geniet er nog maar ff lekker van, terwijl wij hier wegspoelen....

• 04 November 2010 - 17:18

Oma:

hallo heb net jullie foto s bekeken jullie genieten wel he zijn jullie ook al naar de toe de loo geweest of zeggen ze dat niet meer in australie ik heb het in ned'geschreven want zo klonk het vraag het anders maar aan de fam';wat het betekent.nog heel veel plezierige dagen gewenst en tot een andere keer xxxoma.

• 04 November 2010 - 17:18

Oma:

• 07 November 2010 - 20:39

Nannie En Bertus:

daan nog een leuke verjaardag en een fijne vakantie doe de groeten aan onno