Camper deel 2 + Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Onno Goedhart - WaarBenJij.nu Camper deel 2 + Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Onno Goedhart - WaarBenJij.nu

Camper deel 2 + Sydney

Door: daanenonno

Blijf op de hoogte en volg Onno

22 November 2010 | Australië, Sydney

WithSunday naar Fraser Island

Vandaag vroeg op we hebben flink wat km af te leggen, zo'n 900 voor we aankomen in Hervey Bay een kust plaats voor Fraser Island. Weer was de weg recht toe recht aan. We reden en we reden. De weg was slecht dus vaart maken kan je niet. Op een gegeven moment hadden we wel trek in een kom koffie maar het eerst volgende bordje gaf aan dat de eerst volgende plaats 250 km verder op was.... :) Dus er zat niets anders op dan ons laatste water aan te breken en de koffie er maar bij te denken.

We hadden zo'n 600 km afgelegd toen we in het stadje Gladstone aankwamen het begon al te schemeren, dus besloten we hier maar een plekje op te zoeken voor de nacht.

VOlgende ochtend lekker rustig aangedaan we hadden nog ruim 275 km af te leggen voor we aan zouden komen in Hervey Bay. 1 maal daar was een camping zo gevonden. Overal stikt het van de campings, hostels, motels en hotels en elke keer staan we er weer versteld van .... kan dat wel uit. Het lijkt wel of het land alleen maar uit backbacker en reizigers bestaat. Het geeft je een geweldig gevoel van vrijheid. Nergens gaat alles zo makkelijk als hier. No nog ff een tour boeken naar Fraser Island.

De volgende ochtend om 7.15 uur moesten we klaar staan voor vertrek. Een grote bus pikte ons op om vervolgens nog langs alle andere camping, hostels en resorts te rijden. Op naar Fraser weer zo'n fantastische plek ergens op de wereld. :D Het eerste stuk deden we met de ferry waar de dolfijnen voor ons uitsprongen. Helaas te ver weg voor de foto.. :( Eenmaal op het eiland stond er dikke vette 4x4 voor ons klaar. Het eiland bestaat alleen uit enorme zandvlakten en regenwoud. DUS GORDELS STAK EN STUITEREN MAAR.... :) Dit bracht ons bij het begin punt van een bushwalk die we gingen maken. WOW regenwoud, palmbomen en kabbelende beekjes waarvan het water zo helder en zuiver is dat je het kunt drinken.

Daarna gingen we het strand op met de 4x4 om vervolgens eens flink het gas in te trappen. Daar kwamen we aan bij een oud schipwrak. Hierna zijn we door gereden naar een rivier waar we vrij gelaten werden om te doen en te laten wat we wilden. Tot we door de tourleider aangesproken werden over de kleine vliegtuigjes die aan de rand van de zee stonden. Die zouden stijgen en landen op het strand en ons heeeel Fraser vanuit de lucht laten zien :):):):):) DAT KONDEN WIJ NATUURLIJK NIET AAN ONS VOORBIJ LATEN GAAN. !!!!!!!

Woehoeeeehohhoee ons 16 gig kaartje was binnen notime vol. AWSOME!@!!! Hierna hadden we nog ff de tijd om van ons vliegavontuur bij te komen en de rivier af te lopen. Daarna lekker geluncht in het enige restaurant op het eiland. Na de lunch zijn we ons 4x4tje weer ingestapt om vervolgens onze lunch er weer uit te gooien ;) Dit bracht hij ons bij een zoetwater meer. WOW het water zo blauw, het zand zo wit!! We hebben ons eigen strandje opgezocht, hier hadden we wat tijd voor onszelf. :D WICKED!!!

Van Fraser Island door naar Brisbane.
Wat een chaos om hier je weg te vinden. Zo groot!!! De aantal km naar Brisbane vielen mee en arriveerden daar in de middag. Nu nog een parkeer plekje vinden in het centrum. Want er moesten natuurlijk souveniers gekocht worden. Met tassen voor souveniers kwamen we terug bij de auto. De hadden we in een parkeergarage gestald, niet wetende dat dat ding zo duur was. Hier moesten we even 55 dollar aftikken bij een meneer die onze auto had bewaakt. Daan heeft nog geprobeerd om lief te lachen maar nee meneer wou gewoon zijn geld. Even voor de mensen, 55 dollar is zo'n 40 euro voor 3 uurtjes stil staan..... :( Ok hier konden we nog om lachen .... ;) Nu moesten we Brisbane nog uit zien te komen, in de SPITS en opzoek naar een camping voor het donker zou worden. Niet zo handig van ons ... :p maar ook dit ons weer gelukt. ALLEEN waar zaten die campings nou????? Het begon donker te worden we reden en we reden .... hmmmmm ..... maar ff een taxi chauffeur aanhouden, die kennen de omgeving. Maar zelf hij kon het niet bedenken...

TOCH een plaats ZONDER campings!!

We waren moe en handen honger en hebben toen maar besloten een motel te pakken en de bus de bus gelaten voor een nachtje. Daar stond een heel GROOT bed op ons te wachten. :D en kon Onno 1 voor een nachtje lang uitgestrekt. :):) ha best lekker!

Van Brisbane door naar Byron Bay.
Hier waren we zo, de afstand viel mee. Onderweg nog even gestopt in Surfers Paradise. Gelukkig stikte het in Byron Bay van de campings :) Dus zo 1 gevonden. Het werd wat bewolkt en begon wat te waaien, dus besloten we dat dit een perfecte dag was om het stadje te verkennen. En morgen, want we hadden bedacht om hier 2 dagen te relaxen, lekker op het strand te gaan liggen. Want dan zou toch wel weer de ZON schijnen ?!? De eerste dag hebben we wat verschillende Lookouts opgezocht. De sfeer die het stadje uitstraald is erg gezellig. 's avonds lekker een pizza opgehaald en voor de camper opgegeten.

De volgende dag kwam er niet echt wat van het strand liggen. Het regende.... :() Goed excuus om nog eens het stadje in te gaan, daar hebben we geld uitgegeven als water. We hebben zelfs 2 extra tassen moeten kopen om alles mee terug naar NL te krijgen. 's avond hebben we ons zelf nog eens getrakteerd op een luxe etentje.

Byron Bay naar Sydney.
Tsja er moet ook nog wat te vertellen zijn als we terug zijn in NL. Nou ja 1 voorafje, we hebben echt Pelikanen gezien.
En nog een toetje, we hebben nog een keer romantisch gedineerd met als uitzicht: de Sydney Harbour bridge EN het OPERA house...

Mensen bij deze komen de rest van de verhalen als we weer terug zijn. Voor ons is dat nu nog 1,5 dag .... :( We willen eigenlijk niet maar we moeten.... Mensen missen ons..... WEIRD!! :D:D

Echt ENORM BEDANKT voor de leuke reacties en als je meer verhalen wilt, maak een afspraak met Daan ze heeft een ECHTE AUSTRALISCHE AGENDA gekocht (dat is 1 van de 100 souveniers)....

In een paar woorden waren de afgelopen 6 week: om nooit te vergeten, TE snel voorbij gegaan, FANTASTSCH, HEEL GROOT land, te weinig vrije tijd! Een gevoel van vrijheid waar je U tegen zegt.

Het weer was de afgelopen weken: WARM, HEEL WARM, REGENACHTIG, ERG REGENACHTIG en een beetje sneeuw .....

See YOU BACK HOME.

ZIe hier onze laatste foto's online:

Voor de overige 2989 foto's, tsja we zien wel!! NO WORRIES!!

Dikke kus en tot snel!

• 22 November 2010 - 11:56

Pap En Mam:

we zijn weer heel blij met deze foto's
    geniet er nog een dagje van!!
    een hele goede terugreis!!
    tot donderdagmorgen.
    dikke kus pap en mam

• 22 November 2010 - 13:05

Marjolein:

He Daan en Onno!

Leuke rit achter de rug gehad, maar jammer voor jullie is de reis afgelopen! Gelukkig kan ik jullie Alles vertellen wat er nog verder van Australië te zien is! ;) Jaaa jullie mogen best jaloers zijn op mij en Linsey!! Maar heel leuk hoe jullie alles verteld hebben!

Liefs,
    Marjo

• 22 November 2010 - 15:14

Pa Jan:

Lieve Onno en Daan,

Wat moet ik hier van zeggen vanuit het koude Holland (5 graden) en a.s. donderdag sneeuw verwacht!

Maar ik word toch wel een beetje warm van al die foto's ... schitterend.

Nog even voorzichtig aan de laatste dagen en dan lekker uitslapen in het vliegtuig terug.

Een hele goede reis en een behouden thuiskomst.

De knuffels krijg je dan allemaal.

Have fun!

• 22 November 2010 - 17:31

Rens & Lodewijk:

Ik weet dat ik geen recht heb om jaloers te zijn....maar stiekem ben ik het toch een beetje! hahahaha zooooooooooooo mooi allemaal! Maar aan al het mooie komt een einde helaas! Ik wens jullie een hele goede reis terug! Ik zal alvast beginnen met poetsen ;-) hahahaha tot donderdag!

kus

• 23 November 2010 - 08:05

Wim En Hilda:

Lieverds, bedankt voor jullie prachtige foto's en de leuke verhalen. Je hebt nu een hele lange , vermoeiende terug reis voor de boeg, maar met alle geweldige herinneringen in je hoofd kun/mag/moet je uren zitten mijmeren over hoe mooi het allemaal was en..... bedenken waar je volgende reis naartoe zal zijn haha. Een hele goede vlucht gewenst, hopelijk zonder vertraging en bij thuiskomst SNEEUWWWWWW. Doeidoei, knuffels van ons.