Outback - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Onno Goedhart - WaarBenJij.nu Outback - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Onno Goedhart - WaarBenJij.nu

Outback

Door: daanenonno

Blijf op de hoogte en volg Onno

03 November 2010 | Australië, Alice Springs

We zitten onderhand al weer in Alice Springs. We hebben vandaag het mega grote centrum van Alice bekeken, daar waren we snel door, want deze had maar 1 straat. Aan het eind van de middag lekker even een biertje gedaan, was het in 1 keer van aaaaah Onno: Ik schrok meer van Daan dan van wat er gebeurde. Het kwam er op neer dat ik een lief klein spinnetje op mijn arm had. Echter het lieve spinnetje had een rood ruggetje en voor de kenners dit was een redback spider. Een van de gevaarlijkste spinnen in Australie, lache man ff een biertje drinken…. ;) Vrijdag ’s morgens konden we de wekker op 430 uur zetten om aan ons avontuur door de Outback te beginnen.
We werden opgehaald door een 4x4 bus waar 16 mensen in konden. Op deze dag hebben we kameel gereden. Zijn we naar de Olgas geweest door de “valley of the wind”, nou daar is geen woord te weinig over gesproken. Ter afsluiting hadden we ’s Avonds een romantisch sunset bij de Uluru en ja met champagne :):).
De volgende dag hadden we de sunrise bij de Uluru en wederom heel vroeg ons bedje uit (een uurtje of 4 …). Maar ja het was zeker de moeite waard. Nadat we een beetje warm werden van de zon hebben we een wandeling rond de uluru gedaan. Voor de geïnteresseerden, de Uluru is 1 steen met een omtrek van ruim 10 km, steekt 800 meter boven de grond uit en zit maarliefst 6 km onder de grond.
‘s middag zijn we naar Kings Canyon gereden, hebben wederom een romantische sunset gehad en hebben we de nacht doorgebracht in een swag. Dit is dus lekker een dutje doen in de buiten lucht onder een geweldige sterrenhemel met zo nu en dan ook nog een vallende.
De volgende dag zijn we door de Kings Canyon gelopen en hebben we een kijkje over de rand van een afgrond genomen (zie foto :)) dit was een ohw Onno van hmm ik wil hier niet te lang liggen toch best wel hoog, 120 meter.
De laatste dag van ons avontuur door de outback was een tocht van 140 km over onverharde wegen…. Waarvan de laatste 10-15 km echt 4WDR was, hoe vet is dat, door rivieren, over bergen, zandduinen en tegenliggers ontwijken. :D Dat was een uur stuiteren en gieren van het lachen :)!!
We hadden een geweldig klein groepje! S’avonds hebben we dan ook ter afsluiting van dit geweldige avontuur samen nog ff gegeten en geborreld bij Annie’s.
Zo gebroken als we waren, hebben we de volgende dag voor het EEERST UITGESLAPEN, en echt de hele dag niks gedaan ha. :)

• 03 November 2010 - 06:48

Mama:

haai lieve kids,
    Nu, dan maar gelukkig dat dat spinnetje je niet lekker vond.
    Nu zeker op naar de tropische visjes.
    dikke kus MAPA
    super foto 's hoor

• 03 November 2010 - 07:31

Papa:

Jullie hebben natuurlijk wel een wens gedaan bij het zien vallen van een ster.

Hoewel wat hebben jullie nog verder te wensen. Schitterend daar toch?

• 03 November 2010 - 08:31

Lia:

hahaha daan die spin, zie het al helemaal voor me!!
    Prachtige fotos, leuke verhalen,

dikke knuffel,

liefs lia

• 03 November 2010 - 08:32

Jose:

Hallo Daan en Onno,
    Prachtige foto's, wil daar ook wel naar toe.
    Groetjes Jose en fam.

• 03 November 2010 - 10:13

MIchael En Karina:

Lekker bezig daar!!! Toch een klein spinnetje met Halloween wat leuk :). Top foto's, komt zeker door de nieuwe camera. Succes nog in de komende weken.

• 03 November 2010 - 11:02

Rens & Lodewijk:

Toch maar wel Adventure tours?! hihihi je zusje heeft nog niet zulke gekke ideeen hoor soms, toch? ;-)

Wat gaaf zeg allemaal...jullie hebben toch ook wel een foto van de Uluru terwijl die knal oranje is?! of hebben jullie die paar seconde dat dat gebeurd toevallig gemist?! niet toch?!!

En hoe was het in de Swag? Hadden jullie je schoenen wel goed onder je kussen verstopt? Geen Dingo's tegengekomen terwijl je 's nachts naar het toilet moest?! hahaha

Hebben jullie nog kennis gemaakt met de dronken aboriginals in Alice Springs?

En nu Cairns? Jullie mogen nog wel even goed uitslapen inderdaad voordat je gaat beginnen aan die self-drive tour richting Sydney...

Veel liefs!

ps. Ik vond dat jullie nog wel langer weg mochten blijven, maar Mama wil graag dat ik weer thuis kom....ze mist mijn kook kunsten, woehahaahahaha, geniet zolang het nog kan!!

• 03 November 2010 - 13:16

Pap En Mam:

Hallo lieverds,
    wat een avonturen weer,
    geen blauwe plekken over
    gehouden aan het gestuiter in de 4wdr?
    En geen enge spinnen meer tegen gekomen?
    Wat weer geweldige foto's
    Nu op naar Cairns en geniet van de onder water wereld.!!!

Dikke knuf,

pap en mam.

• 03 November 2010 - 16:14

Broer En Zwager...:

Hoi sukkels,

ik ben te jaloers (behalve op die spin)
    ziet er echt vet uit zeg!! is niet echt te vergelijken met plaatsen of landen waar ik geweest ben... :-S

Hoeveel foto's hebben jullie ondertussen?
    volgens mij kunnen we daar ook wel 6 weken voor uittrekken om dat allemaal te bekijken...:-P
    maar wil ze wel zien!!

Hebben jullie nog plannen voor zondag jarig jetje?

heel veel plezier nog!! wij genieten hier wel volop van de regen...:-S

Groetjes Peter

• 03 November 2010 - 16:50

Tan:

Hey moppies

wordt tijd dat jullie weer thuis komen, begin jullie nou wel heel erg te missen!!!!
    Hey Daan waar ga je je verjaardag vieren?!
    zullen aan je denken zondag en drinken er zaterdag met Ran's verjaardag wat op, goed!
    Have fun,
    en pas op met dat ongedierte daar.....
    en wij maar zeuren met die kleine spinnetjes hier..... krijg er nu al de kriebels van

tot snel

Dikke Kus

• 04 November 2010 - 11:49

Marknienkeingrid:

Yo mates!!
    Klinkt allemaal geweldig en het ziet er prachtig uit!! Te gek dat jullie zo veel dingen kunnen doen en bekijken!Geniet ervan jongens! Kus van ons! en x-je van ons meisje! Mzzl.

• 04 November 2010 - 16:46

ISA:

HO ONNO EN DAAN GAAT HET GOED BIJ JULIE IN CAINS IS HET BIJ JULIE WARM NOU BIJ ONS NIET HOOR IK HOORDEN VAN OMA DAT JULIE VALLENDE STEREN HEBBEN GEZIEN EN OP EEN KAMEEL GEZETEN HEBEN NOU MET MIJ GAAT HET GOED HOOR EN MET OMA OOK BIJ ONS IS HET OOK HEEL ERG LEUK EN IK GA VANDAAG BIJ OMA LOGEREN EN OMAHEEFT OOK HELE LEUKE DINGEN GEDAAN ZE HEEFT FOTO,S GEKEKEN EN NAAR DE WINKEL GEWEEST EN NOG HET HUIS SCHOON GEMAAKT EN SPELLETJE PESTEN MET ISA GEDAAN IS DAT NIET LEUK OF NIET HÉ HÉ OF NIET SOMS NOU IK MOET ETEN HOOR EN ALS JE DIT GELESEN HEBT DAN MOET JIJ OOK WAT LEUKS AAN MIJ TRUG STUUREN HÉ GROETJES ISA EN OMA

• 05 November 2010 - 14:32

Oma Voor Daan En Onn:

wil nog even reageren op mijn vorige bericht heb denk wat verkeerd gedaan met verzenden.hoe gaat het in het verkeer met dat aan de linkerkant rijden''ben benieuwd hoe jullie de onderwaterwereld van het rif vinden. geniet nog maar veel van deze tijd het gaat veel te vluch om.groetjes en xx oma

• 05 November 2010 - 15:06

Inky Pinky En Nienke:

Dag laiverds,

wat hebben jullie vette dingen gedaan. en super mooie foto's.
    Zo te zien vermaken jullie prima.
    Wat gaan die weken snel voor bij he.
    Wij missen jullie wel hoor.
    Nienke is alweer 1 maand oud.
    Gaat echt heel goed met haar. Ze groeit al lekker.
    ze is gewoon zo'n mooi poppie.

Daan alvast van Harte gefeliciteerd en we wensen jullie een fijne dag toe.

Veel liefs Ingrid, en een kusje van Nienke.

• 06 November 2010 - 14:43

Oma :

het is zaterdag vier uur dus zo ver ik het weet ongeveer twaalf uur in de avond dus daan is of al jarig of bijna dus ik zal je hartelijk feliciteren en nog vele goede jaren gewenst ook onno felicitaties maak er een gezellige dag van groetjes en een dikke kus voor jullie oma

• 06 November 2010 - 15:48

Hilda:

Hallo Daan en Onno,
    cool daar zeg, denk dat je nu wel zo ongeveer jarig zult zjn Daan, dus van harte gefelicteerd meid ,maak er een bjzondere dag van.Nog heel veel plezier toegewenst voor jullie beiden daar .

gr. Hilda

• 06 November 2010 - 19:06

Mama:

haai daan,
    hoehoe wakker worden!!!!
    je bent jarig vandaag van harte gefeliciteert fijne dag samen met Onno dikke kus van us
    MAPA

• 06 November 2010 - 20:05

Wim En Hilda:

G'Day mate, jullie weten intussen wel hoe je dit zegt he. En Danielle, Happy, Happy Birthday! Zitten jullie al in de buurt van het Great Barrier Reef. Wat genieten jullie van alle bijzondere dingen daar, geweldig joh. Een hele goede reis verder en voorzichtig met overstekende kangaroos en dronken Abo's he.

• 06 November 2010 - 20:49

Pap En Mam:

Hai meiske,
    van harte gefeliciteerd!!!
    en Onno natuurlijk ook van harte gefeliciteerd!!!
    leuk om je verjaardag eens een keer in je bikini te vieren,maak er een hele leuke dag van samen!!
    Dikke kus voor jullie.

pap en mam

• 07 November 2010 - 09:00

Cindy:

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Drink er maar een lekkere borrel op!! ;) Wat een ontzettende mooie foto's!! Die koala's, wat zijn ze mooi!! En die kakatoes ook!! Lekker genieten!!

Liefs Cindy

• 07 November 2010 - 10:27

Lena En Piet:

Hallo Daan en Onno.
    Zo te zien is het daar heel mooi.
    Daan gefeliciteerd met je verjaardag, wij hebben er gisteren bij Randy al even eentje op gedronken.
    Aan de foto's te zien gaat je dat heel erg goed af, wij hebben er alle vertrouwen in voor 1 Juli.
    groetjes Lena en Piet

• 07 November 2010 - 17:23

Simone:

Hoi Daan,

Bij deze van harte gefeliciteerd met je verjaardag, heel bijzonder om je verjaardag in dat mooie land te vieren, ik wens jullie nog een fijne vakantie.

Groetjes Simone, Rezin en Medes

• 08 November 2010 - 09:48

Karin:

hoi luitjes wat een fantastische belevenissen allemaal....
    lekker van genieten hoor

en nog van harte met je verjaardag Daan, je wordt vast verwend....

groetjes Karin

• 12 November 2010 - 15:27

Inky Pinky En Nienke:

Dag Laiverds,

Zo te zien hebben jullie het veel te druk, want ik ging even kijken of er alweer een update was, maar helaas nog niet.

Kan ook wel begrijpen, dat je liever jullie tijd besteed aan het bezichtigen van alle mooie dingen, dan achter de computer zitten. Dit kan altijd ook nog wel wanneer jullie weer thuiskomen.

Wat vliegen die weken voorbij he.

Geniet nog even lekker die laatste paar weekjes.

Veel liefs Mark, Ingrid en Nienke

• 12 November 2010 - 19:41

Opa En Ina:

Wij hebben jullie foto's bekeken wij vinden ze heel mooi. willen ook wel zo'n reisje maken zegt Ina je weet hoe Opa denkt over vliegen dat wordt hem dus niet.
    Nog heel veel plezier en kijk uit. Liefs Opa en Ina
    PS nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag

• 16 November 2010 - 18:59

Robert-Jan:

Hey,

Aangezien ik altijd nogal traag ben zie ik jullie blog nu pas (schaam me diep).

Prachtige foto's! Geniet er vooral van en zie jullie snel weer!

• 17 November 2010 - 01:46

Karina:

Mijn mannetje is mij steeds voor met reageren maar toch wil ik ook nog even...echt geweldIg wat jullie daar doen en meemaken! Sta ook ingeschreven op de site dus zodra er nieuws is; lezen:)!! heerlijk! Af en toe lijkt het alsof de zon hier ook ff komt tijdens het lezen en fotos kijken, terwijl we hier alweer ruiten moeten krabben:(
    Geniet er nog even van, zie dat over 8 dagen alweer terugkomst staat?!
    Liefs Karina