Campeer Reis - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Onno Goedhart - WaarBenJij.nu Campeer Reis - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Onno Goedhart - WaarBenJij.nu

Campeer Reis

Door: daanenonno

Blijf op de hoogte en volg Onno

18 November 2010 | Australië, Byron Bay

Cairns,

Hallo luitjes eindelijk wat tijd gevonden om jullie even wat te vertellen over onze verdere avonturen door downunder. Duurde ff...... Maar we hebben het dan ook zo druk met vakantie vieren :)

Woensdag 3 november, vliegtuig gepakt naar Cairns... Zo das alweer lang geleden, tijd gaat ook zo snel. Hier moesten we nog 2 nachten overbruggen om de minivan op konden halen. Gelukkig zo een hostel gevonden, hieraan geen gebrek!

Voor de volgende dag hadden we in Alice al een tour geboekt om met een boot het Great Barrier Reef over te varen. Daar hebben we op verschillende plaatsen gesnorkeld. En ja!... Zelfs onze eerste duik gemaakt! Nou ja... Onno dan, want Daan dacht dat zo dood ging. Ik heb het geprobeert maar kreeg mijn ademhaling niet onder controle. Maar ook met de snorkel zag je de mooiste dingen. We hebben zelfs beide een zeeschildpad gezien, echt zooo gaaf!

De volgende dag, 5 november, konden we dan eindelijk onze eigen huisje voor de volgende 18 dagen ophalen. Na alles gecontroleerd te hebben, was het gaan met die banaan... Wat gaan we doen?!?! Eerst maar eens even de camper uitproberen. Wat lachten was, want dat links rijden is echt wennen.

Al na een half uur rijden zagen we een mooi wandelgebied. Dat moest natuurlijk door ons ontdekt worden. Eenmaal terug bij de camper. Dacht dat ding, doe het zelf maar, ik verzet geen meter meer! WAT NU????>>>>>???

Toen was daar een hele vriendelijke Australische man. Hij heeft ons even geholpen en sinds dien... ff afkloppen, heeft hij ons niet meer in de steek gelaten.

Hierna hebben we onze reis vervolgt naar Cape Tribulation net even boven Cairns zo'n 180 km rijden. Dit stond niet in onze reisplanning, maar hoorden van vershillende mensen dat dit erg mooi is. Dat was het zeker!! Hier had je echt nog een oud stukje regenwoud. Regenwoud dat zo door loopt in de zee. Naarmate we steeds verder het regenwoud in reden zag de natuur veranderen en ook het klimaat. De kleren hingen nat om ons lijf.

Hier hebben een tocht gemaakt door Coopers Creek, opzoek naar krokodillen. De tourleider beloofde ons niets omdat het eigenlijk veel te warm voor ze was. Toch hebben we 1 hele grote krokodil gezien, die kunnen we toevoegen aan onze big ten van Australie.

TableLands,

Ook dit stond niet in de planning, maar was ook weer zo mooi..... De tablelands staan bekend om zijn vele watervallen.... wat een paradijs. 's avonds een plekje opgezocht aan een groot meer. Mooie plek om de volgende dag Daan der verjaardag te vieren. Daar werd Daan getrakteerd op platte poezen. Nee we reden wat rond op zoek naar onze volgende bestemming. Tot we bij een meren paradijsje aankwamen. Daar sprak de gids ons aan en verzekerde ons dat wij daar een PlatyPus zouden zien. Dat zijn lieve kleine beestjes die wel op vogelbekdier lijken. Ze komen elke keer maar een paar seconden boven water om adem te halen. Dus moesten we erg vlug met onze camera zijn..... Resultaat ... zwarte stipjes op de foto. Maar we kunnen wel als 1 van de weinigen zeggen dat we ze gezien hebben. Zo'n 4 % van de Ausies spot ze daadwerkelijk in het wild. Dus je kunt wel zeggen dat dit een heel speciaal kado was HAPPY BIRTHDAY :) Daarna maar weer in ons huisje gestapt om onze weg te vervolgen. Na weer tig km te hebben afgelegt, want het land is erg groot jongens!! Kwamen we een krododilfarm tegen. We hadden nog niet genoeg krokodillen gezien, dus hup maar weer uitgestapt. We vonden er beste jongens (zie foto) echt heel coool want je staat nog geen paar cm van ze af. Zit alleen een klein hekje tussen. Hier hebben we ook een vast mogen houden, der werd ook gelijk ff een slang bij omgegooid. We hebben er ook kangeroes mogen voeren en een dingo (wilde hond) geaait. Ook super leuk om op je verjaardag te doen!!!!

Door naar Magnetic island

Daar aaangekomen of teminste bij de boot. Hebben we de bus de bus gelaten. Het was te duur om hem over te laten schepen.Zijn wij door gevaren naar Magnetic island. Daar kwamen we aan halverwege de middag. We logeerden in de koala village. We kregen wat vogelzaad in onze handen gedrukt en tal van wilde tropische vogels bestormden ons. Oordoppen hadden we nodig vanwege het vele gekrijs. Voor de volgende hadden we een 4x4 besproken. Lachuh man!! Stuiterend hebben we het hele eiland ontdekt. Met als afsluiter zonsondergang op westpoint. Naja zonder zon want die had zich verstopt achter een dik pak wolken. De volgende dag een romantisch ontbijt tussen de koala's, slangen en krokodillen. Na het roosteren van onze eigen broodjes, boven het kampvuur, mochten we met een koala poseren voor de foto.

Van Magnetic Island door naar Withsunday of Airlie Beach.
Onderweg was het gedaan met het mooie weer, het sloeg volledig om. Gelukkig dachten we .... dit is toch een dag dat we km moeten maken. Morgen zal het wel weer goed zijn. We reden en we reden .... Het ongelooflijk het land is zo uitgestrekt dat je kilometers, soms uren niemand tegen komt! De weg is recht toe recht aan, geen huisje .... niets kom je tegen ... Je raad het al, dus ook geen tankstation! Je ziet de meter achteruit gaan! De auto zuipt als de grote en heeft maar een klein maagje! :( Wat nu? Aa en toen ineens vanuit de verte doemde het bordje op met dat gene waar de camper om vroeg. Maar nee, dat ding was zeker verkeerd geplaatst want al met al kwamen we geen tankstation tegen. Toen werd het zelfs Onno te heet onder zijn voeten. De meter stond inmiddels in het rood.... En toen was daar net op tijd, onze redding :D! Ondertussen regent het nog steeds. Of liever gezegt het GIET. Maar we komen op tijd aan in Airly Beach en vinden ook hier een plekje voor de nacht. Hier eerst maar even navraag gedaan voor de weersverwachting voor de komende dagen. Want met omweer op zee zitten is toch niet wat we wilden. Maar hier werden we ook niet veel wijzer van en dus toch maar een tour geboekt naar de Withsunday eilanden. Dat wilden we toch niet missen! Want ja je bent er maar 1 keer en het moest 1 van de mooiste plekjes van Australie zijn.

De volgende dag was het zwaar bewolkt, maar het was droog. Wat een paradijs, parel witte stranden. Zowel het land en de onderzeewereld waren geweldig. Hier mochten we namelijk ook weer een introductie duik doen. Dit keer greep Daan hem met beide handen aan, de zee was vlak en rustig. Wat een ervaring, we kunnen het iedereen aanraden!

Zie hier onze foto's: Have Fun!

We gaan volgnende week nog een update doen en dan is het helaas al weer tijd om naar huis te gaan.

Dikke kus Daan en Onno

• 18 November 2010 - 07:55

MIchael & Karina:

Hahahahaha! Hippie Onno in zijn camper :) en dan ook nog in de steak gelaten worden. HEAT call nodig? Heel veel plezier nog de laatste momenten down under (ja de tijd gaat snel)

@Onno: zal een uurtje in je agenda plannen als je er weer bent om foto's te kijken :)

• 18 November 2010 - 08:50

Marjolein:

Ziet er allemaal weer leuk uit!
    ben heel benieuwd hoe het daar is! Denk dat wij daar rond kerst heen gaan!
    Succes nog even met jullie trip he;)

• 18 November 2010 - 09:12

Rens & Lodewijk:

aaaaaaaaaaarg WAT gemeen!!! Ik ben gewoon drie keer geweest..in totaal bijna 18 maanden....en jullie hebben gewoon bijna meer gezien dan ik!! hahahahaha Cape Tribulation and Fraser Island staan bij mij nog hoog op het lijste!! WAT een waanzinnig mooie foto's ook weer....zal ik de foto lijstjes al vast leeghalen? hahaha geniet er nog even van! kus

• 18 November 2010 - 09:16

Mama:

Lieve kids,
    Ben echt blij met jullie prachtige fotos en het vette verhaal erbij.
    Maar.... Ik hoop ook jullie te trakteren ook foto's 3000 kids bij de tandarts in NEPAL ja mama gaat weer. Dikke kus zie jullie 5 december!!!!!!!

• 18 November 2010 - 11:10

Ewout:

hmm.. Hippie Camper betekent niet dat je er ook als een hippie uit moet gaan zien... Ga je eens scheren Onno!
    Haha, super leuke foto's, veel plezier nog.

• 18 November 2010 - 12:04

Pap En Mam:

wat weer mooie avonturen beleven jullie toch! en wat een prachtige foto's, we trekken er wel een dag vooruit om de rest te zien! Geniet er nog even van, de tijd gaat zo snel.
    Tot volgende week.

Dikke kus,
    pap en mam

• 18 November 2010 - 16:32

Wim En Hilda:

Geweldig, jullie maken echt alles me he, inclusief die bijna lege tank waar we het al over hadden. We willen nog veel meer foto's zien en de verhalen horen.
    Kunnen we een dagje reserveren????
    Geniet nog even, is er nog iets wat je niet hebt gedaan Danielle?
    Tot gauw, doeidoei.

• 18 November 2010 - 19:30

Debbie:

Wat een ontzettend gave foto's!! Het ziet er echt geweldig uit en jullie genieten overduidelijk.... wat heerlijk! Ik hoop dat de laatste dagen ook nog veel kodakmomenten opleveren en dat jullie terugreis een beetje meevalt.

XXX
    Debbie

• 18 November 2010 - 21:03

Lien:

Hoi lieve mensjes

Klink echt super goed allemaal. Had ook niet anders verwacht natuurlijk.
    Nog even lekker genieten, jullie hebben het verdiend!!!!!

Tot snel.

(sorry dat ik niet zo veel bericht, maar ben nou eenmaal niet zo actief op internet.. hehe...)

Heeel veeel dikke kusssen en liefs

Ons 3tjes

• 20 November 2010 - 18:39

Jasmijn Kunst:

Hey Daniëlle,

Wat een prachtige foto's en natuurlijk helemaal die foto's met al die dieren.
    Heb je ook al een wombat gezien? Die zijn ook echt grappig. De camper ziet er echt cosy uit.
    Heel veel plezier nog!

tot snel..

• 21 November 2010 - 21:50

Ran En Tan:

Hey laiverds,

ziet er allemaal te gek uit, op Onno's sikje na...... Haha

hier alles goed, laat ons even weten welk weekend we vrij moeten houden, ziet er naar uit dat we niet genoeg hebben aan 1 dag verhalen en foto's hahaha.

Geniet er nog ff lekker van, nog een paar daagies en dan weer thuis, in ons koude kikkerlandje....
    ze verwachten woensdag sneeuw, dus bind de latten maar alvast onder....Hahaha

Dikke kus ons