Santiago de Chile en Pucon - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Onno Goedhart - WaarBenJij.nu Santiago de Chile en Pucon - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Onno Goedhart - WaarBenJij.nu

Santiago de Chile en Pucon

Door: Daan en Onno

Blijf op de hoogte en volg Onno

11 April 2014 | Chili, Santiago de Chile

Maandag 7 April, Santiago de Chili
Nou daar zijn we dan, na heel wat uren van wachten, reizen, wachten en nog meer wachten, zijn we dan eindelijk aan het begin van onze wereldreis. Santiago de Chili :)
Zo vermoeid als we zijn, zoeken we eerst maar eens een pinautomaat op. Ja? en en dan hoeveel peso's nemen we op. Alles gaat hier in duizenden. Gelukkig hebben we de wisselkoersen bekeken en zijn we zo klaar. Even voelen we ons miljonair.

Taxi-chauffeurs staan met bosjes om ons heen. Die is dan ook zo gevonden. Een klein half uurtje en we staan voor ons hostel. De eerste indruk is echt heel goed. We worden vriendelijk ontvangen, rondgeleid en aan tafel gezet. Het ontbijt is al afgelopen maar er is genoeg over en mogen dan ook gerust een vorkje meeprikken.

Het is nog vroeg in de ochtend dus wordt er nog even geduld gevraagd. Er zit dan ook niets anders op dan nog meer te wachten. Dit is geen straf, we zijn lekker in de zon gaan zitten. Je begrijpt na bijna 30 uur reizen zit de jetlag er goed in.

De eerste paar dagen hebben we dan ook niet zoveel gedaan. De stad Santiago een beetje verkend maar niet heel spectaculair. Een grauwe stink stad.

Woensdag 9 April, Santiago to Pucon
We verlaten Santiago op weg naar Pucon. We hebben tickets voor de nachtbus gehaald. Deze gaat in 10 uur naar Pucon. En we liepen gelijk al tegen opstakels aan: SPAANS! Een hele uitdaging :) Met handen en voeten werk, "hoe en wat in spaans" en wat geduld is het gelukt. Dat boekje gaan we zeker nog meer gebruiken :)

Toen de volgende uitdaging ... het vinden van de goede bus! Bepakt en bezakt elk 2 tassen om onze nek hebben we 20 keer alle standplaatsen afgerend. En jullie weten het misschien niet maar die zijn groot, heel groot! De één zei dat we daar moesten zijn, de ander weer daar en ondertussen tikt het klokje door. Daan dacht dat ze zo ongeveer door haar hoefjes zakte. Maar gelukkig daar was ie en wij gelukkig ook net op tijd. Het is geen straf om zo lang in de but te moetn zitten. Onze stoelen konden volledig achterover. Zo hou je het wel een paar uur vol. En toen was daar ook nog zo'n lieve Chileense meneer die ons toe stopte met een deken en kussen. Slaap lekker :)

Donderdag 10 April, Pucon
We hebben weer een super gezellig hostel. Pucon doet een beetje zwitsers aan allemaal houten huisjes met puntdaken. Stuk voor stuk hebben ze hier een houtkachel. CV kennen ze hier niet. Het is hier zo koud dat we wolkjes blazen in onze kamer. Al snel wordt de kachel opgestookt en kruipen we voor de openhaard. Zodra het weer wat opknapt verkennen we het stadje.

Pucon is een uitval basis voor outdoor activiteiten. Op elke hoek van de straat zit dan ook een tourspecialist. We hebben gehoord over de vulkaan Villarrica.

Het is één van de meest actieve vulkanen van Chili. Die hoog boven het dorp uitsteekt. Op de top ligt eeuwige sneeuw en kun je beklimmen met goed weer. Dus we dachten laten we dat gewoon doen. Dit doe je immers niet iedere dag :)

Ahh spannend, gewapend met een icepeak en crampons voor onder je schoenen gaan we zondag de vulkaan op! Daarover snel meer :)
In de avond gezellig bij het kampvuur onze eerste fles chileense wijn gedronken. En lekker dat ie was of niet, Daan ;). Tot in de late uurtjes, lekker aan de wijn en gezellig gitaar luisteren met onze nieuwe chileense vrienden.

• 11 April 2014 - 23:42

Jose En Fam.:

Leuk om jullie zo te volgen, genieten wij ook een beetje mee met jullie avonturen.

• 11 April 2014 - 23:47

Els:

Nou dat klinkt in eerste instantie best vermoeiend. Nu jullie jetlag verdwenen is gaat het helemaal leuk worden. Nu maar hopen dat jullie de vulkaan niet wakker maken.

• 11 April 2014 - 23:48

Hilda Kunst:

Beleef jullie avontuur een beetje mee zo, geweldig

• 12 April 2014 - 00:22

Pap En Mam:

Lieve Daan en Onno,

Leuk om de eerste verhalen te lezen, we zijn erg benieuwd hoe het gaat op de vulkaan.
    Niet te ver over het randje hé.
    Hopen dat het goed weer is!
    Heel veel plezier en voorzichtig doen!
    Veel liefs en een dikke kus
    Pap en Mam

• 12 April 2014 - 08:53

Mama En Papa:

Lieve toppers
    Leuk leuk leuk ,jullie eerste verhaal.Daar worden we helemaal blij van. Echt handig, lekker in de bus slapen met een deken. Goed voor je budget. haha.
    Nu op naar de vulkaan. Doe voorzichtig !
    dikke kus mama en papa !!!

• 14 April 2014 - 13:09

Renske:

Hi lieverds,

Wat super om jullie eerste verhaal weer te lezen! Ik kijk uit naar de vele spannende verhalen die zullen volgen! Geniet er lekker van x x x

• 14 April 2014 - 14:58

Karen:

Leuk hoor, al de eerste verhalen! Ga het zeker volgen :)

• 14 April 2014 - 18:15

Hilda En Wim:

Het begin is er, gelijk spannend lijkt me. We zijn nu al benieuwd naar het volgende verslag. Xxxx