Puerto Montt - Reisverslag uit Puerto Montt, Chili van Onno Goedhart - WaarBenJij.nu Puerto Montt - Reisverslag uit Puerto Montt, Chili van Onno Goedhart - WaarBenJij.nu

Puerto Montt

Door: Daan en Onno

Blijf op de hoogte en volg Onno

14 April 2014 | Chili, Puerto Montt

Dinsdag 14 April, Puerto Montt
Even een update: na het beklimmen van de vulkaan, waren we zo afgepeigerd dat we eigenlijk een nieuw hostel moesten zoeken voor de volgende dagen. Want hier hield ons tripje Pucon op en waren daar niet meer aan toe gekomen. We hadden hier zulke gezellige mensen ontmoet dat we besloten met zijn allen inclusief een glas wijn en een biertje naar de zonsondergang te kijken bij het meer aan de overkant van ons hostel, te eten en vervolgens vroeg ons bed in te duiken. De volgende ochtend vroeg op. Om de bus te halen naar Puerto Montt. Na een rit van zo'n 10 uur komen we aan op onze nieuwe bestemming.

Puerto Montt is een doorvoer haven voor mensen die nog verder af willen zakken, naar het diepe zuiden van Patagonie (net als wij dus!). Tenminste?!... Daar staat het om bekend maar makkelijk om hier weg te komen is het zeker niet. Daar komen we later in de week achter :(

Goed, eerst maar eens een nieuw onderkomen zoeken voor de volgende dagen. Hmm al gauw krijgen we spijt dat we niet hebben gekeken wat er allemaal beschikbaar was. Waar waren die HOSTELS! ... Niet in het centrum van Puerto Montt. Uiteindelijk vonden we een oud en antiek hostel waar we de nacht door brachten.

Ondertussen was het al weer dinsdag en vrijdag zou onze boot vertrekken naar Puerto Natales, vier dagen varen verder op. ... Ja je leest het goed ... 4 dagen over zee en tussen Fjorden door. Wat natuurlijk geweldig is. Maar Daan had er wel een beetje buikpijn van en anders het thuisfront wel ;) Die zag zichzelf al 4 dagen over boord hangen. Maar ja Onno wilde dit zo graag en aangezien dit 1 van de weinige manieren was om naar het zuiden te gaan en je heel wat moois beloofd wordt onderweg kan je natuurlijk geen nee zeggen.

Maar goed we hadden nog een halve week en dus besloten we een tour te boeken naar national park Huerquehue. Echt super mooie dingen gezien. Weer in de sneeuw op een vulkaan gestaan, boottochten gemaakt en een waterval bekeken. Wel willen die gekke Chilenen overal geld voor zien. "Of zijn we nou van die knieperige Hollanders? :)" Denk je dat je s'ochtend voor de hele dag heb betaald... Houden ze bij elke vulkaan, boottocht en waterval hun hand omhoog. Hah wilt u dit zien? Dan moet u betalen. Maar het was het meer dan waard.

Tussendoor hebben we Puerto Montt ook verkend en hadden we wel door dat we voor de hostels niet in het centrum moesten zijn, maar rond de haven. Dat stof happen waren we ondertussen wel zat dus boeltje weer bij elkaar gepakt en verkast naar een heel gezellig hostel. Toen daar ineens het bericht kwam van Navimag een veerboot waarbij we geboekt hebben. De boot had technische problemen en zou voorlopig niet gaan.
NEE wat nu?! We baalden natuurlijk gigantisch! Een ander schip was geen optie. Dit was de enige die tussen beide plaatsen voer. Het is een containerschip die passagiers oppikt. Ja en nu? Omdat we ons hier volledig op gestort hadden, moesten we natuurlijk als een razende de volgende dag uitzoeken hoe we hier dan wel weg kwamen. Enige tijdsdruk is er wel. Want in mei ergens breekt echt de winter hier aan en kunnen sommige wegen onbegaanbaar worden ivm sneeuw. Door Chili verder met de bus naar het zuiden lukt eigenlijk niet...Goed, vliegen dan? Nou die sites werken bijna niet, of was ontzettend duur. Uiteindelijk na veel inlezen gaan we via een omweg naar beneden door Argentinië. We hebben bustickets geboekt naar Bariloche.

• 29 April 2014 - 08:31

Mama En Papa:

Lieve toppers,
    toch wel een beetje jammer dat jullie niet met die Navimag mee konden , want dat zag er wel heel mooi uit, zo langs alle fjorden. Echt top dat jullie zoveel lopen. En weer prachtige foto's.
    Veel lieve kusjes, mama en papa

• 29 April 2014 - 08:46

Tim:

Stoer en spannend verhaal weer! Zojuist gelezen aan de ontbijttafel samen met Lien en Isa. Groeten en kus van ons!

• 29 April 2014 - 09:06

Hilda Kunst:

Mooie reisverslagen hoor, hoop op een voorspoedige tocht richting zuiden voor jullie

• 29 April 2014 - 09:50

Jose En Fam.:

En weer mooie foto's. Jammer van die boottocht Onno, fijn dat je weer met de bus mag Daan.

• 29 April 2014 - 12:54

Pap En Mam:

Hallo lieverds,
    Spannend verhaal weer, maar het is gelukt.
    Op naar Ushuaia!
    Moooie foto's!!
    Knuffels en een dikke kus pap en mam.

• 29 April 2014 - 14:17

Oma:

mooie foto s jammer dat jullie niet met de boot konden hoop dat jullie goed verder reizen zonder slecht weer. hier is het niet koud maar wel bewolkt. dikke kus voor jullie oma

• 29 April 2014 - 17:01

Peter:

Leuke foto's en mooi verhaal en jammer van de bootreis. Veel plezier verder en misschien nog wel tot ziens in Peru!

Mijn ervaring is dat bij de meeste reisjes in Peru dat als je een pakket koopt alle toegang er wel bij in zit. wel dat de buschauffeur een fooi zou kunnen vragen. Je bent immers de rijke west europeaan :)

Hoe gaat het met het spaans ?

Groeten,
    Peter