El Calafate - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Onno Goedhart - WaarBenJij.nu El Calafate - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Onno Goedhart - WaarBenJij.nu

El Calafate

Door: Daan Onno

Blijf op de hoogte en volg Onno

25 April 2014 | Argentinië, El Calafate

Vrijdag 25 april, El Calafate
Dit keer hadden we een kort ritje voor de boeg. Binnen 3 uur waren we in El Calafate. De internetverbinding in El Chalten was niet zo best. Dus moesten daar weer de uitdaging aan om een nieuw huisje te krijgen voor de volgende 2 dagen. Gelukkig zaten alle hostels hier op een kluitje en hadden we ze voor het uitzoeken.

El Calafate is bij uitstek de plek om de Perito Moreno gletsjer te bewonderen. Deze ligt ook in het Los Claciares Nationaal Park. Het park dankt zijn naam aan het feit dat er zich verschillende gletsjers in dit gebied bevinden. 30% van dit park bestaat uit ijsvlakte, de grootste buiten Antartica. In het westen ligt een deel van de Andes bedolven onder sneeuw en ijs. In 1981 werd dit park toegevoegd aan de UNESCO WERELDERFGOEDLIJST. Reden genoeg om er nog een keer een kijkje te gaan nemen.

De volgende dag de bus gepakt naar het Nationaal Park. De Perito Moreno gletsjer stond hoog op ons lijstje! We kozen er voor ipv de boot de de wandelroute vlak voor de gletsjer langs te pakken. Zo had je een mooi uitzicht over de hele gletsjer. De gehele wandelroute liep door de bergen om laag tot vlak voor de gletsjer. Op verschillende punten hebben we een tijdje naar hem zitten luisteren. Dat ding LEEFT ha. Doordat de gletsjer ingeklempt zit tussen de bergen kan het ijs niet uitzetten en hoor je hem aan alle kanten kraken. Soms lijkt het net of iemand een kanon afsteekt. En zo af en toe breekt er dan weer een stuk af en stort neer in het water. Echt zo spectaculair!! Hopend op nog meer brokstukken hebben we hier de hele middag doorgebracht.

• 03 Mei 2014 - 06:22

Mama En Papa:

Lieve toppers,
    Daar word ik blij van, vroeg mijn bedje uit en dan weer een reisverhaal met prachtige foto's. Super!!! Love you !

• 03 Mei 2014 - 08:55

Hilda Kunst:

Fantastisch om jullie ijsfoto's te zien, wat zullen jullie genieten van deze prachtige wereld!

• 03 Mei 2014 - 10:18

Els:

Hey , luitjes. Wat ziet dat er prachtig uit zeg. Vast ook wel goed koud. Ik geniet van jullie verhalen. O ja Daniële, mijn haar wordt te lang. Wat moet ik nou??

• 03 Mei 2014 - 11:11

Pap En Mam:

Hallo lieverds,

Wow wat mooi zeg!!
    Wat een prachtige wereld.
    Leuk is dat wakker worden, computer aan en daaaar is weer een nieuw verhaal van jullie!

Super!!! Liefs pap en mam.

• 03 Mei 2014 - 14:26

Oma:

zaterdagmiddag net jullie verhaal gelezen jullie zien wel veel mooi s en maar wandelen als jullie terug zin zullen de schoenen we versleten zijn, hebben jullie het niet koud in al dat ijs. tot een volgende keer oma

• 03 Mei 2014 - 23:51

Jose En Fam.:

Weer een unieke ervaring rijker, ga zo door.

• 04 Mei 2014 - 09:45

Simone:

Echt fantastische foto's!!!! Have fun luitjes...x

• 04 Mei 2014 - 13:47

Marianka En Peter:

Nice! en de eerste maand is alweer om... nog 7! zo klaar.
    ziet er wel bruut uit allemaal!
    wanneer skypen??

GENIETEN!!
    xxx peet en mariank

• 09 Mei 2014 - 18:49

Maaike Koning:

He daantje..lmooi om te lezen dat jullie genieten van het grote avontuur dat jullie beleven.
    Gave fotos hoor.
    Ben benieuwd naar de volgende verhalen.